Digitális Filmszalag

Amikor kialszik a fény (Lights Out, 2016)

Egy svéd barkácshorror-rendező ígéretes bemutatkozása a moziban.

lights_out.jpg

Tovább olvasom

Hat töltény ára (Six Bullets, 2012)

A rabszolgatartás napjainkban hatalmas üzlet. Egyszer láttam, amint egy gyereket eladtak hat töltényért. De nem tettem semmit.” Ha egy film ilyen komoly vallomással indul, akkor a néző reménykedhet egy súlyos, kortárs probléma feltáró megközelítésében, amely az etikai szempontot sem nélkülözi majd. A bizakodás még akkor sem alaptalan, ha a fenti mondatokat megfogalmazó főhőst nem egy nagy drámai színész, hanem Jean-Claude Van Damme alakítja.

vagolap01.jpg

Tovább olvasom

Cloverfield Lane 10. (10 Cloverfield Lane, 2016)

Az utóbbi években A majmok bolygója folytatásai mellett elköteleződő Matt Reeves rendező 2008-as Cloverfield című filmje leginkább a kiváló stratégiával felépített reklámkampányáról híresült el: cím nélküli előzetes, a lefejezett Szabadság-szobrot ábrázoló plakát, a közösségi portálokon felhasználótól felhasználóig terjesztett rövid vírusvideók csigázták fel iránta a nézői érdeklődést, amely aztán százhetvenmillió dolláros bevételig röpítette az alkotást.

cloverfield2.jpg

Tovább olvasom

A rém (Monster, 2003)

A témában készült számos könyv, film és sorozat erősen elültette a köztudatban, hogy a sorozatgyilkosok döntő többsége férfi. Ha a rémtettek elkövetőiként mégis szóba kerülnek nők, akkor azok vagy a kórházi dolgozók („fekete angyal”) vagy a férjgyilkosok („fekete özvegy”) csoportjába tartoznak. Az egy év alatt hétszer gyilkoló Aileen Wuornos egyik kategóriába sem illik bele, ugyanis a nő prostituáltként találkozott azokkal a férfiakkal, akiknek a megölése miatt 1992-ben a bíróság halálra ítélte.

monster_poster2.jpg

Tovább olvasom