Digitális Filmszalag

Ketten a harmadik ember nyomában (Filmrajongóként Bécsben)

Az osztrák főváros nemcsak a klasszikus zene, az operett, az építészet, a kulináris élvezetek vagy a plázaturizmus híveit vonzhatja ellenállhatatlan erővel, de a filmbolondok számára is számos meglepetést tartogat.
burg_kino1.jpg

Tovább olvasom

Annabelle 2. – A teremtés (Annabelle: Creation, 2017)

A kézműves horrorrendezőként induló, de egy éve már a mozikban is sikerrel bemutatkozó svéd alkotó, David F. Sandberg az Amikor kialszik a fény után ismét James Wan produceri felügyelete alatt dolgozhatott. A Wan által rendezett Démonok között előzményének, az Annabelle-nek a folytatását (mely valójában megint csak előzmény), Sandberg vitte vászonra, és munkája újabb tanúbizonyságát adja tehetségének.

poszter_1.jpg

Tovább olvasom

A homok alatt (Under sandet, 2015)

A második világháború eseményei egyformán kiapadhatatlan forrását jelentik a hitelességet a zászlajukra tűző drámáknak (néhány közelmúltbeli példa: A város alatt, Az utolsó éjszaka Párizsban, Saul fia), illetve a korszakot és a közeget inspirációnak tekintő, változatos műfajú filmeknek (Becstelen brigantyk, Iron Sky, Szövetségesek). A dán író-rendező, Martin Zandvliet harmadik munkája az előbbi filmcsoportot erősíti, hiszen hazája történelmének egy jószerével ismeretlen epizódját dolgozza fel.

Tovább olvasom

Hat töltény ára (Six Bullets, 2012)

A rabszolgatartás napjainkban hatalmas üzlet. Egyszer láttam, amint egy gyereket eladtak hat töltényért. De nem tettem semmit.” Ha egy film ilyen komoly vallomással indul, akkor a néző reménykedhet egy súlyos, kortárs probléma feltáró megközelítésében, amely az etikai szempontot sem nélkülözi majd. A bizakodás még akkor sem alaptalan, ha a fenti mondatokat megfogalmazó főhőst nem egy nagy drámai színész, hanem Jean-Claude Van Damme alakítja.

vagolap01.jpg

Tovább olvasom

Cloverfield Lane 10. (10 Cloverfield Lane, 2016)

Az utóbbi években A majmok bolygója folytatásai mellett elköteleződő Matt Reeves rendező 2008-as Cloverfield című filmje leginkább a kiváló stratégiával felépített reklámkampányáról híresült el: cím nélküli előzetes, a lefejezett Szabadság-szobrot ábrázoló plakát, a közösségi portálokon felhasználótól felhasználóig terjesztett rövid vírusvideók csigázták fel iránta a nézői érdeklődést, amely aztán százhetvenmillió dolláros bevételig röpítette az alkotást.

cloverfield2.jpg

Tovább olvasom