Digitális Filmszalag

A félelem ára (Sorcerer, 1977)

William Friedkin az a rendező, akit az átlag filmkedvelők maximum az Ördögűző és a Francia kapcsolat révén ismer(het)nek, pedig eddigi pályája során akadt még nem kevés emlékezetes alkotása. A botrányos és sajnos csonkán fennmaradt Portyán, az izgalmas Élni és meghalni Los…

Tovább olvasom

A merénylők (L'attentat, 1972)

Kevés olyan filmet tudnék mondani, amely ismert/kedvelt színészek garmadájával dolgozik, s emellett még működőképes is. Ez persze legtöbbször azért alakul így, mert az aktorok igyekeznek saját magukat előtérbe tolni, ami semmi jóhoz nem vezet. De időnkét az is megesik, hogy a…

Tovább olvasom

Sajnálom, téves szám (Sorry, Wrong Number, 1948)

Anatole Litvak 1948-as filmje, a Sajnálom, téves szám gyakorlatilag mindent tartalmaz, amit egy jó thrillertől elvárnánk, sőt, annál jóval többet is. Adva van Leona Stevenson (Barbara Stanwyck), egy tehetős gyógyszergyáros lánya, aki szívproblémái miatt  ágyhoz kötve…

Tovább olvasom

Bolond, bolond világ (It's Mad, Mad, Mad, Mad World, 1963)

A már eredeti címével is figyelemfelkeltő Bolond, bolond világ tipikusan olyan film, amelyet egyszer mindenkinek érdemes lenne megnéznie, azzal együtt is, hogy nem egy megkerülhetetlen klasszikusról van szó. Ám mégis, ez a gigantikus őrület ideális kikapcsolódást tud nyújtani egy…

Tovább olvasom

Angyalarc (Angel Face, 1952)

Robert Mitchum az a színész, akivel nem mindig tudok mit kezdeni. Egy igazi kúl és macsó figura volt fiatalon, és filmjeinek zöme vonzó is számomra (persze nem láttam olyan sokat közülük), ennek ellenére azt is meg kell állapítanom, hogy "teszek a világra"-arckifejezése, illetve…

Tovább olvasom

Halálos iramban: Ötödik sebesség (Fast Five, 2011)

Rögtön ott kell kezdenem, hogy nem láttam a Halálos iramban-széria egyik korábbi epizódját sem, sőt, Vin Diesel munkásságába is most sikerült először belepillantanom. És hogy miért pont az Ötödik sebességre esett a választás? Szimplán, mert viszonylag dicsérő szavakat…

Tovább olvasom